Thursday, January 8, 2009

Apa yang boleh aku lakukan?

Terpaku pada laporan di kaca televisyen saban pagi dan malam. What I can do? I ....I...I....I....I..

saya yang kecil, saya yg tiada kuasa, saya yang kurang kemampuan...

I....I....I....saya...saya...saya sebagai saya...

saya mesti lakukan sesuatu!! mesti!! bukan sekadar berkata "kesian" lantas menyebarkan berita yang didengar kepada rakan-rakan dan keluarga....bukan sekadar itu peranan ku..

mesti lebih besar, lebih besar dari yang kecil~!

fikirkan lah setiap dari kita...act, act now!

"Jadilah seperti burung yang ulang alik membawa air dalam paruhnya semasa Nabi Ibrahim a.s dibakar.. Sungguh tak logik untuk memadam api yang besar. Apabila ditanya mengapa dia berbuat demikian, dia berkata;
Aku takut kalau Allah tanya apakah yang aku telah buat untuk selamatkan baginda. Sekurang-kurangnya aku buat apa yang aku mampu.."

derma, demonstrasi, tulis/sign surat bantahan, boikot.................oh my Lord! How can I stop this massacre......



No comments: