Tuesday, November 4, 2008

Mereka Sudah Ditembak

In The Name of Allah, The Most Gracious, The Most Merciful..

Mereka sudah ditembak semalam. Diputuskan oleh Mahkamah Dunia. Menjadi mangsa pertama satu Akta yang baru digubal selepas mereka ditangkap. Mungkin itu paling wajar, tangkap orang terlebih dahulu, gubal akta kemudian mulakan prosiding pendakwaan lalu jatuhkan hukuman.

Mungkin benar mereka bersalah, lalu hukuman itu membantu mereka mencapai satu darjat kematian mulia yang mereka idamkan, darjat yang tidak kesampaian sewaktu merancang komplot dulu, kerana ALLAH tidak mentakdirkan mereka mati dgn cara sebegitu.

Sedang Setiap Muslim yang benar Muslim pada ilmunya akan mengetahui tiada dalil dan nas utk melakukan tindakan yg membunuh ratusan org awam sebaimana mereka dituduh. Tanah Bali Bukan Bumi Palestine yg ulama' menghalalkan tindakan yang lain dari yang lain.

Mungkin mereka tidak bersalah, dijadikan kambing berkopiah putih utk menutupi tindakan bermotif pihak lain, pihak yang mulia dgn kuasa dunia, lalu sesiapa yang tunduk kepada tekanan para musuh ALLAH utk memusnahkan golongan yang menepati "ciri2 kambing hitam" akan gembira di mahkamah ALLAH nanti menerima balasan di atas satu tindakan yang dikutuk oleh ramai keluarga mangsa peristiwa itu sendiri.

Bagi maasyarakat umum yang tidak mampu mengetahui kebenaran dan kepalsuan sesuatu pendakwaan, untuk tidak percaya dan mempercayai, berhati-hatilah kerana mereka juga ada hak kpd kata-kata kita yang akan mereka tuntut di akhirat nanti.

Satu quote menarik dari seorang bapa berkuku besi,

"pembohongan yang diulang-ulang akan menjadi kebenaran"

Tak pe lah...
"mereka sudah mengetahui pengakhiran mereka bagaimana, sudah mendapat bahagian mereka, tetapi kita nie belum tentu pengakhiran kita bagaimana"

Slobodan Milosevic, Radovan Karadzic, Saddam Hussein mati ats kuasa manusia menjatuhkan hukuman mati buat mereka.
Hasan Al-Banna, Umar Al-Khatab, Othman bin Affan mati ats kuasa manusia meletakkan senjata tajam pada badan mereka.

Andailah kita menilai husnul khatimah itu dengan bagaimana jasad fizikal menghadap Tuhan...

2 comments:

Anonymous said...

so much sympathy that we can offered...

Thuaibah said...

yes~..Allah sebaik-baik Hakim, insyaAllah semua dr kita akan mendapat bahagian dr perbuatan kita di sisi Allah.

p/s: if u dont mind, may I know who'r you?